Jump to content
idolforums.com
Summer Overby

Todd Tilghman Fan Thread

Recommended Posts

Posted (edited)

Y'all be ready!!!

 

 

Also, please give this IG fan account a follow! 😁

Edited by mjdolorico
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, mjdolorico said:

If y'all are part of the Todd FB group.....Brooke posted a video of Todd practicing his Instant Save song which he never got to sing on the show. It is Bless the Broken Road by Rascal Flatts, and it sounds amazing in his voice. Highly recommend you go check it out. If you're not part of the group, this video is worth the price of admission IMO. 😇

Somehow I'm 0% surprised that's the IS song they had on hold for him.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, VintageVoice said:

Somehow I'm 0% surprised that's the IS song they had on hold for him.

 

😅 Is that a good thing or bad thing? LOL
 

And Brooke posted the voice rehearsal for the IS on her FB profile, so it's public now!
 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, mjdolorico said:

😅 Is that a good thing or bad thing? LOL

Just that the choice itself is predictable and the lyrics are a little cheesy, but the song's right in his vocal wheelhouse so it's a good fit.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adorable little interview with Michelle McNulty from The Voice casting! Todd appears at around the 28:17 mark.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, mjdolorico said:

If y'all are part of the Todd FB group.....Brooke posted a video of Todd practicing his Instant Save song which he never got to sing on the show. It is Bless the Broken Road by Rascal Flatts, and it sounds amazing in his voice. Highly recommend you go check it out. If you're not part of the group, this video is worth the price of admission IMO. 😇

could you post the video here? I dont have FB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minutes ago, ashwinner said:

could you post the video here? I dont have FB

 

Check out the 23:24 mark of the video on my most recent post on this thread. 🙂 I think you can still play it on desktop w/o FB? 

Edited by mjdolorico
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, mjdolorico said:

 

Check out the 23:24 mark of the video on my most recent post on this thread. 🙂 I think you can still play it on desktop w/o FB? 

hmmm when I try to click play it doesn't work, but its ok ill content myself with the other videos on yt for now

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ashwinner said:

hmmm when I try to click play it doesn't work, but its ok ill content myself with the other videos on yt for now

 

Hmmm.... I'll see what I can do. Stay tuned. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mjdolorico said:

Todd's FB Live Mini-Concert!

 

He reprised most of his Voice songs, so if you thought he could be better on I Can Only Imagine, check this out because he sounds 10x better here than on the show. 😇

 

https://m.facebook.com/toddtilghmanmusic/videos/254587979123934/

 

 

I also found it a bit hilarious on his interactions with his wife. Some people may put it off-putting, but if it really was, would his wife really be there with him? XD

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Gmm99 said:

I also found it a bit hilarious on his interactions with his wife. Some people may put it off-putting, but if it really was, would his wife really be there with him? XD

 

😂 It's obvious that they like to give each other a hard time. But it's all for fun. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, mjdolorico said:

 

😂 It's obvious that they like to give each other a hard time. But it's all for fun. 

Basically me and my partner's dynamic but make it a married religious couple in their early 40s with a small army of children 🤣

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

😂Just a bit worried about his relationship with his wife. That's all. I know he looks like he just playing around, but a few fans brought it up...so I don't know.

Edited by Gmm99
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Gmm99 said:

😂Just a bit worried about his relationship with his wife. That's all. I know he looks like he just playing around, but a few fans brought it up...so I don't know.

 

I'm more worried about the comments about his voice sounding strained on the FB livestream.... Todd needs to do some serious vocal rest after the whirlwind that was the Remote Live Shows. 😅

 

All I know is Brooke has been nothing but appreciative and supportive of Todd on social media.... And I do believe that is the case in real life too. JMO.

 

 

BTW, Joanna Serenko left a really nice comment for Todd under this IG post. ❤️

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, mjdolorico said:

 

I'm more worried about the comments about his voice sounding strained on the FB livestream.... Todd needs to do some serious vocal rest after the whirlwind that was the Remote Live Shows. 😅

 

Thought I'm the only who noticed that. He seems like a kind of performer who does more rehearsals than necessary before doing a performance :haha:. Also, his singing style makes him prone to vocal fatigue. 

If I am allowed to give a suggestion, he should utilize more of his head register (falsetto, and especially heady mixed voice).

 

1 hour ago, mjdolorico said:

 

 

Why Brooke posted the body double picture instead of her real husband  :haha:  IMO, their interactions during the livestreams were always cute 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Todd addressing the elephant in the room: his plans after The Voice.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=694350378030641&id=103965157845359

 

Two things stood out to me here. Bolded the statements he actually said and everything else is just speculation.

 

1.) Whatever happens in regards to the labels and contracts and whatnot, he promised new music will come out soon. This to me implies he's trying to get out of the label and go independent, which is honestly the thing I'm most anxious about, so I'm very optimistic that he'll be just fine moving forward.

 

2.) He is talking with several people that will protect his interests and guide him in the decisions he'll make about his music career. I am guessing he's got a lawyer talk him through negotiating his contract with UMG.

 

Hoping I didn't read too much between the lines, but I can't help it, I'm in too deep! 😅😅😅

Edited by mjdolorico
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mjdolorico said:

Todd addressing the elephant in the room: his plans after The Voice.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=694350378030641&id=103965157845359

 

Two things stood out to me here. Bolded the statements he actually said and everything else is just speculation.

 

1.) Whatever happens in regards to the labels and contracts and whatnot, he promised new music will come out soon. This to me implies he's trying to get out of the label and go independent, which is honestly the thing I'm most anxious about, so I'm very optimistic that he'll be just fine moving forward.

 

2.) He is talking with several people that will protect his interests and guide him in the decisions he'll make about his music career. I am guessing he's got a lawyer talk him through negotiating his contract with UMG.

 

Hoping I didn't read too much between the lines, but I can't help it, I'm in too deep! 😅😅😅

I am very happy that he is maintaining that transparent mindset that he had during The Voice and before. Looking forward to what will happen next.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great interview with Front Row Live. Always fun when the interviewer is a fan. 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Gmm99 said:

I am very happy that he is maintaining that transparent mindset that he had during The Voice and before. Looking forward to what will happen next.

 

I also love how he's very frank and honest about his future and how he makes sure his fans temper their expectations now that he's won The Voice. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pastor Todd" is trending on Twitter lol. I thought it was talking about THE Todd Tilghman at first. But apparently not.

Share this post


Link to post
Share on other sites

And tomorrow marks one full charting week for "Long Way Home." It is still in the top 100 on Itunes which is pretty impressive considering that in recent seasons, these songs are already below the top 200.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Gmm99 said:

And tomorrow marks one full charting week for "Long Way Home." It is still in the top 100 on Itunes which is pretty impressive considering that in recent seasons, these songs are already below the top 200.

 

It is indeed! ❤️

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Happy Memorial Day! 😁

 

 

 

Edited by mjdolorico
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...